Nuffnang Ads


Tuesday, January 10, 2012

Mampukah Dr Abdul Rani Osman ganti Datuk Dr Hasan Ali..??



Dalam kertas nama Pesuruhjaya PAS Selangor Dr Abdul Rani Osman merupakan calon yang bakal mengantikan Datuk Dr Hasan Ali yang munkin melepaskan jawatan Exco Kerajaan Negeri Selangor selepas pemecatan beliau dari PAS minggu lepas.

Bersediakah beliau memikul tanggungjawap jawatan Exco yang dianggap paling panas dalam kabinet Negeri Selangor itu.? Sebelum ini Dr Abdul Rani yang juga Adun Meru jugalah yang mencantas Jawatan Pesuruhjaya PAS Selangor dari Datuk Dr Hasan Ali kini tiba jawatan Exco Kerajaan Negeri yang dipegang oleh Dr Hasan pula akan diambil beliau.






Suka atau tidak kira belakang.. yang penting apa sanggup Dr Abdul Rani menanggung sebarang masalah berkaitan islam di Negeri Selangor dimana barisan kepimpinan negeri ini tergolong dikalangan pemimpin pelbagai kaum.. Sudah bersediakah Dr Rani berhadapan dengan Teresa Kok yang dianggap sebagai wanita paling berkuasa di Selangor..?

Apa cukup kuat untuk beliau menepis sebarang masalah dan tindakan yang bakal ditimbulkan oleh Samseng Pandamaran Ronnie liu yang juga berada dalam barisan kepimpinan Exco kerajaan Negeri.. Kekuatan dalaman yang kuat perlu ada untuk duduk dalam jawatan yang akan ditinggalkan Dr Hasan.





Jika tidak punya pengalaman dan kecekalan yang tinggi munkin nasib Dr Abdul Rani bakal menjadi sama apa yang diterima Dr Hasan Ali.


No comments: