Nuffnang Ads


Tuesday, February 7, 2012

Hindarf datang lagi.. dengan cerita bodohnya..



Hindraf atau nama panjangnya Barisan Bertindak Hak-hak Hindu (Hindraf) telah kembali lagi dengan cerita bodoh tak sudahnya.. kali ini dengan hidangan yang istimewa.. iaitu dengan hasrat menyaman Perdana Menteri dan Timbalan Perdana Menteri Malaysia.

Lebih istimewa mereka akan mengemukakan saman itu dalam bahasa tamil disulami dengan bahasa Melayu seperti yang disyaratkan oleh undang-undang mahkamah Malaysia.. jumlah yang mereka tuntut bukan sikit dan tidak banyak hanya RM 55 Billion atau 1/4 dari budget tahuanan negara.

Pengasas bersama Hindraf P Uthayakumar dan peguam M Manoharan berkata, mereka akan memohon mahkamah mengeluarkan perintah supaya kesemua 523 sekolah Tamil ditaja sepenuhnya oleh kerajaan, setiap sekolah diberikan 10 ekar tanah dan sebuah kampus khas melatih guru India diadakan di Universiti Malaysia.

"Kami sudah minta, dan minta, dan minta perkara itu ratusan kali," kata Uthayakumar yang turut mengedarkan risalah mencari sokongan di tengah-tengah perayaan Thaipusan di Batu Caves hari ini.




* cukupla bahan jenaka untuk hari ini.. apa kata kita belajar kembali sejarah mengenai kedatangan kaun hindu ke Malaysia..

No comments: