Nuffnang Ads


Tuesday, April 3, 2012

Murtad dan Gereja sana sini...



Diselangor kini isu murtad menjadi pekara panas.. sejak minggu lepas lagi murtad mengambil tempat media berbanding isu hari pembebasan palestin di stadium melawati.. pembongkaran isu murtad diselangor didedahkan oleh bekas exco hal ehwal islam negeri iaitu Datuk Dr Hassan Ali dimana beliau menyatakan terdapat sebilangan orang melayu yang sudah dimurtadkan dan kegiatan ini makin berkembang pesat tanpa kita sedari.




Dimanakah silapnya..?? apa kita kurang didikan agama.. atau ini salah kerajaan yang mentadbir negeri ini..?? jika kita punya akal dan boleh berfikir dengan waras sudah tentu kita sudah ada jalan untuk bertindak.. isu murtad di Malaysia rasanya bukan isu baru untuk diketengahkan sebab sebelum ini sudah lama cerita ini bermain dikepala rakyat Malaysia.



Diharap kita yang beragama islam dan masih waras akan nilai murni dan adat resam turun temurun fikirlah dan sentiasalah mengingat dan mengingati antara satu sama lain.. kalo tak solat 5 waktu penuh pon asal seminggu sekali jejak ke masjid solat jumaat pun dah kira elok dari tak pernah-pernah jejak masjid langsung.





No comments: