Nuffnang Ads

Tuesday, August 19, 2008

Sumpah Laknat..

hari jumaat ..
agak terkejut jugak dengar liputan meluas mengenai sumpah laknat yang dilakukan oleh saiful mangsa yang mengaku diliwat oleh datuk seri anwar ibrahim. sungguh tebal muka budak ini sehingga boleh berdepan dengan puluhan media untuk memberi penjelasan setelah selesai membuat sumpah di masjid wilayah.

rakyat masih tertanya-tanya ape yang sedang berlaku kini dan apa kisah seterusnya.. kalo nak dibandingkan cerita senetron indonesia memang kalah lah.. dah macam cerita hollywood plak sampai tertunggu aksi yang seterusnya.. lakonan dan kebenaran..dan penipuan mana satu yang boleh diterima dan mana satu yang akan berada di akhir cerita masih lagi kabur..

banyak persoklan timbul sebelum dan selepas saiful membuat sumpah.. adakah sumpah dgn memegang kitab suci islam itu sah..?? duduk menghadap kiblat menghala ke rumah allah itu sah..?? membaca text yang ditaip kemas lagi sambil muka yang slumber tak rasa pun malu .. tebal..bersalah dan lain2 lah..

sumpah orang sekarang nie memang lah tak leh sgt nak dipercayai.. tambah2 dizaman yang penuh panca roba.. tapi adakah dengan membuat sumpah laknat di depan allah dgn memegang kitab suci al-quran itu akan membukti kan kesungguhan untuk melakukan sumpah..?? agak pelik bila ia memilih untuk bersumpah sedangkan saiful bukan lah kena tudung..selalunya orang yg kena tudung yg kena mempertahankan diri dengan bersumpah..bukan orang yang menuduh.. ini sudah pelik...

ape guna repot polis dan repot kesihatan yang bersungguh-sungguh buat dulu .. kenapa pilih sumpak laknat yang tiada bukti dan hanya lah ilusi kepada allah..?? bagi pemikiran orang yg berakal ia sudah tentu satu lagi aksi lakonan yg best.. tapi masih tidak tahu akan bayaran yang dikenakan keatas pelakon itu.. pelakon pembantu yang tak tahu tiba2 masuk dalam ini cerita terus ditimpa malang..

jika lah sumpah laknat itu menjadi.. rakyat akan melihat akan penderitaan orang yang bercakap bohong diseksa dengan dasyatnya oleh allah s.w.t.

No comments: