Nuffnang Ads


Tuesday, August 10, 2010

Bila bulan ramadhan disambut macam nak raya...

Hari ini.. hari terakhir untuk orang muslim melantak disiang hari.. dikhalayak ramai lagi.. esok anda bolehlah start lupakan untuk bersantai sambil makan lunch set mcd dengan harga yg murah dengan bongkak nya.. kerana kemunkinan esok bermulalah ibadat yg sungguh perit untuk umat islam iaitu berpuasa seharian dari subuh hari hingga ke mahgrib.. yang keje dalam opis munkin buleh tahan kot sebab duduk dalam icon.. tapi sure mata korang bakal rabak bak burung hantu tercekik asam boi la kan menahan ngantuk..

dugaan yang paling mencabar sampai tak tercapai akal mu sudah pasti yang berkerja di luar.. maksud kak tipah yang bekerja dengan terik matahari.. cam posmen.. kontraktor binaan.. yg jaga parking.. perghh!! mau berasap kepala otak dek dugaan yang datang.. tapi bagi yang memang tak puasa tu tak leh nak komen ape la kan.. sendiri mau ingat..

hari nie dikawasan2 lapang sudah didirikan tapak2 untuk bazar ramadhan.. bersepah2.. siap sedia untuk dikunjungi oleh mereka2 yang akan mencari juadah berbuka esok.. cam kenduri kawen pun ader dah aku tgk.. kain rentang ucapan menyambut bulan ramadhan bukan main bersepah lagi kat pagar-pagar,  tepi bulatan.. tepi masjid.. meriah sungguh rasanya...

di shopping2 komplek tak kurang meriahnya.. persiapan untuk memulakan expo jualan hari raya akan bermula esok.. dalam tempoh sebulan ini peniaga-peniaga akan mengunakan setiap minit yang secukupnya untuk berniaga mencari rezeki.. memang saat yang paling menguntungkan buat mereka..

hotel-hotel pun tak kecuali gak join same nak meriahkan bulan puasa nie.. macam2 promosi bukak pose sampai sahur pun ader.. time nie lah rasanya kenduri paling meriah boleh korang tengok kat hotel.. bila azan bergema tu.. haa macam langau lah dewan makan dibuatnya... apa pun cara mana sekali pun kita sambut kita jgn lupa akan ibadat yang satu.. solat terawikh.. dan banyakan bersabar..


2 comments:

Rosie Posie said...

yerlah... selamat terawikh dot...mcm ko pegi je kan =))

kenshiro said...

aku pergi woit.. tu bacalah diari imam muda atas tu haha..=))