Nuffnang Ads

Thursday, August 12, 2010

penutup segala persoalan....

apa yang korang akan rasa bila berdepan dengan soalan-soalan yang sememangnya tak boleh bla... stress..?? tension..?? suke..?? happy tak terkata..??

aku teringat akan satu cerita yang memang tak boleh bla.. 

nie persolan yang timbul bila si kawan bertemu...

si madura : kenapa telur ayam aku kecik jerk..
si jawa : ia memangla cuba bayangkan kalo telur ayam tu besar, rosak la punggung dia..


jawap si jawa.. dengan si madura diam seribu bahasa...

kisah kedua yang boleh korang ambik pengajaran...

kisah penjual buah disebuah pasar...

pembeli : kenapa saya beli rambutan hari tu kurang manis yer..

penjual : awak beli berapa banyak..??

pembeli : sekilo jerk..

penjual : saya masih ada sebakul lagi...

kadang-kadang kita berhadapan dengan macam-macam orang dan tak semua orang akan bertanyakan soalan itu dengan harapan tiada soalan lain lagi sebab ader sesetengah makhluk yang banyak soal nie tanpa rasa penat akan terus menyoal.. dah macam polis pon ader.. tapi bagaimana pula bila berdepan dengan soalan maut yang ada dua jawapan saja..??


kisah berikutnya :

seorang makcik yang bertanyakan pasal akademi anak buahnya..

makcik : kat sekolah belajar pandai ke bodo..??

anak buah : .........

memang si anak buah akan mengambil masa yang lama untuk jawap soalan dari makciknya tadik.. siap2 dia akan diam sampai bila.. hahaha... apa pun pelbagai soalan tu boleh diberi dengan pelbagai jawapan sama ada ia betul atau tidak terpulang pada kreativiti orang itu sendiri.. hahaha...


stress kot kalo hari-hari..hahaha..


No comments: