Nuffnang Ads

Wednesday, September 29, 2010

seberapa "cool" kah korang..??

Hola All - "cool" kah korang..?? okeh maksud aku disini sejauh mana tahap kesabaran dalam mengharungi masalah..?? tak kire lah masalah tu besar atau pun kecil ... ada orang bila datang satu masalah tak kire lah jerawat tumbuh bawah dagu pun dia akan mengelabah puyuh tak hengat dunia.. aku percaya puyuh pun tak ngaku geng kalo tgk org cam nie.. hahaha.. ada orang plak dia akan buat tak der perasaan dengan masalah yang datang serius !! sungguh tak der perasaan.. hati kering lah org kata!!!



Tapi persoalanya sekarang.. cara atau sifat yang mana yang terbaik..?? buat2 mengelabah atau buat2 tak der perasaan..?? masing2 ada kelebihan dan keburukan masing2.. aku bukan lah pakar motivasi yang boleh mengajar anak ayam berjalan.. tapi isyallah selagi ia ada kaki jgn kata anak ayam.. anak orang pun boleh.. saiko tol ayat!!



Yang jenis mengelabah puyuh nie selalunya memang  akan berada dalam keadaan tak duduk diam.. kadang2 masalahnya tu kecik jerk tapi dia punya cuak tu jangan cakap la.. tu belom tgk kalo di timpa masalah besar.. tak taw la dia punya kecuakan tahap ape pun aku tak taw nak bayangkan hahaha.. tapi orang-orang yang macam nie selalunya mudah mendapat banyak idea untuk menyelesaikan masalah dia dengan cepat tapi disebabkan mengelabah puyuhnya yang tidak boleh dikawal sampai cara dia nak menyelesaikan masalah pun terbawak2 skali dgn puyuh2nya tu.. aku heran!!

Bagi yang jenis tak der perasan nie memang kena raspek sebb memang jarang nak jumpe makhluk yang macam nie.. munkin perbandingan dalam 10 orang munkin ada 2 orang jerk orang yg macam nie.. kelebihan org yang macam nie selalunya akan tampil dengan imej tak boleh blanyer.. kalo korang tgk muke dia perghh memang nerd!! tapi masalah dalaman banyak!! tak per.. luaran nampak lain dalaman lain.. kesengalan org yg cam nie plak selalunya dia boleh menyelesaikan masalahnya.. tapi kadang2 cara diorg nie akan menimbulkan masalah lain plak nanti.. 

 * satu-satunya makhluk yang ada sifat mengelabah puyuh dan tak der perasaan dalam satu badan ialah Mr' Bean.. serius!! haru biru dibuatnya...



Akhir kata dari saya sebagai pakar motivasi ari nie.. saya menyeru agar kita semua kembali kepangkal jalan.. dan berfikir secara matang dan cubalah untuk menyelesaikan masalah anda dengan cara yang terbaik tanpa menyusahkan orang lain.. sekian.

 * yang nie mat cool.. tgk muke cool jerk.. tapi asal mata ko berair..?? puyuh jugak kew..?? =))

No comments: