Nuffnang Ads

Sunday, October 24, 2010

Bila masa berlalu pantas....



Tik tok tik tok.. tu bukan bunyi jam time nak mula berita dunia jam 11 okeh.. tu intro artikel ari nie.. menceritakan bab masa dikala ini memang tak best kerana masa itu bukan emas lagi.. tapi munkin berlian..!! pejam celik..pejam celik taw2 dah nak habis bulan 10!! lepas tu lip lap..lip lap.. taw2 nak raya haji dah.. hadoi.. apa mau bikin skang nie.. 



Zaman skang nie tak payah lah kita membuat azam yang tah apa-apa.. berangan sampai tak ingat dunia sebab belum tentu apa yang kita inginkan tu menjadi kenyataan.. tapi apa yang perlu kita-kita lakukan..?? yeah.. buat jerk la macam tak der perasaan.. kerja diteruskan.. pembelajaran dihabiskan.. kebujangan diakhiri.. kemalasan dikerajinan.. kegemukan dikuruskan!!! kadang2 bila masa berlalu kita lupa akan azam atau angan2 kita tu sampai lah satu tahap bila kita ingat balik kita jadi meroyan tahap gaban bila taw yang korang pernah buat azam atau angan2.. tapi last2.. jangan kata habuk.. serbuh teh pun tarak!!

Bila nak ingat2 balik... macam baru jerk aku habis sekolah kan.. bila pikir2 balik rasa macam baru jerk lepas raya haji.. dah nak raya haji balik.. bila tenung2 balik rasanya baru jerk sambut hari isnin minggu lepas.. taw2 dah hari isnin lain plak ari nie.. hohoho.. hidup anda sudah kekurangan waktu.. 



Kan best kalau waktu itu boleh diputar kembali.. huh!! kalau lah doremon.. tapi kau bukan doremon mahu pun pokemon.. jgn berangan.. sila pikir kedepan!! bukan perut yang kedepan.. ayat perut kedepan nie memang menyakitkan hati lah!!



Akhirnya apa yang perlu dilakukan..?? gunakan masa yang ada sebelum masa yang ada habis begitu sahaja..


No comments: