Nuffnang Ads


Tuesday, October 26, 2010

Semangat taik ayam...




Hola all - lame gak aku tak update blog.. adakah berhubung kait dengan semangat yang hilang..?? aku tak pasti.. masih mencari jawapanya... yaa ari nie aku nak cerita pasal semangat yang hilang.. bukan orang yang hilang... kalo orang hilang buleh lah ke website polis diraja malaysia..

Semangat!! owh.. kadang2 kita punya perasan semangat yang tinggi bak gunung kalimanjaro.. punya lah bersungguh2 nak capai matlamat @ target.. tapi kadang2 ia hanya panas2 taik ayam.. (taik org pun panas taw) apa sebab ia hilang..?? sebab diri sendiri..?? yer betul!! sebab diri sendiri.. bukan sebab orang lain.. semangat dan keazaman seseorang itu amat kuat untuk mencapai apa yang dia target.. itu baru betul semangat!!



* ko jangan tengok org terbang tinggi.. tapi ko tak leh terbang!!


Bagi aku.. memang jenis taik ayam.. panas tak sampai ke petang... kadang2 bila semangat tu datang.. kau jgn cabarlah.. memang lautan api sanggup diharungi.. tapi bila taik ayam sudah mula suam.. semua hanya tinggal kenangan.. hahaha choi!! tinggal bau taik ayam jerk hahaha.. kenapa banyak sgt ayam pada artikel kali ini..?? 

* Nie ngah pulih semangat orang yg dah mati.. haha bodos!!

Aku memohonlah kot2 korang ader petua atau kenalan tok-tok bomoh yg sudi kongsi tips berguna supaya semangat itu kekal abadi disanubari tanpa ia larii.. kerana aku mempunyai tabiat semangat yg selalu hilang.. sedih sungguh!! 
Tapi ada orang.. dia punya semangat tu terlampau la bagos!! sampai kita yang melihat pun naik jeles.. bukan calang2 jeles.. nie jeles siap dgn perasaan iri hati lagi.. hahaha.. itu mendatangkan dosa ok..!!  pesan pada diri sendiri.. jgn lah iri hati akan usaha orang lain.. tapi cubalah berusha macam orang lain.. tak salah tiru benda baik untuk kebaikan diri sendiri yer tak..??

* Meniru dalam peperiksaan amatlah memalukan.. tambah2 kalo kantoi.. lagi malu oit!!

Semoga semangat taik ayam aku dapat aku hilangkan.. jangan kata kan taik.. kalo boleh tolong lah hilangkan sekali baunya..  assalamulaikum...

* kadang2 semangat ayam lagi besar dari semangat manusia.. tak malu kew..??

No comments: