Nuffnang Ads

Tuesday, November 30, 2010

calon pilihan hati mak mentua


hoyeh !! hoyeh !!

artikel rumahtangga kembali lagi
kali nie mau story pasal calon-calon pilihanhati mak mentua.. atau lebih afdal disebut calon-calon kesayangan mak mentua tak kira yang lelaki ataupun yang perempuan..

satu kepala

satu kepala bukan bererti satu kepala bercantum dengan mak mentua korang tu.. tapi mempunyai kesefahaman dan tabiat persis mak mentua.. ianya amat susah dicari sebab manusia nie perangai pelik2.. tapi bila satu kepala bersatu ianya sangat sempoi..hahaha..



rajin

rajin kah korang atau buat2 rajin.. atau belakon rajin nak mampos depan mak mentua..?? menantu yang rajin akan membuatkan mak mentua korang senyum dengan hati yang senang.. keistimewaan mereka yang rajin.. mak mentua korang pasti menjaja tabiat rajin korang kat kawan2 dia hahaha... jgn jadi rajinikhan savaji da boss sudeh!!!

* takyah la tunjuk rajin sampai carpet surau pon ko vacuum!!

pandai masak

yang nie memang susah nak jumpe.. ada tapi susah nak jumpe.. myb dalam 10 orang hanya terdapat 3,4 spesis jerk yang pandai masak!! kalau mak mentua suruh masak mula lah berpeluh satu badan macam dok dalam kandang buaya.. sebenarnya belajar memasak nie tak der la susah sgt pon..




pandai ambik hati

untuk menjadi menantu pilihan hati kena lah pandai ambik hati mak mentua.. korang kena selidik habis2 perangai mak mentua korang tu.. baru boleh buat rancangan yang menakjubkan untuk mengambil hati mak metua.. jgn main hentam kromo jerk.. nanti mak mentua perasan plak yang korang hanya berpura2 ambik hati.. nanti dia plak makan hati..



tak banyak songeh

ini boleh dirujuk pada tabiat satu kepala tadi.. bila satu kepala tidak timbul tabiat banyak songeh nie.. tapi bila tidak sefahaman ia akan membuatkan mak mentua meluat dan rasanya korang tidak diperlukan hahaha.. sila ubah sikap anda.. untuk mereka yang banyak songeh sila amalkan sikap bersabar dan pandai ambik hati..




No comments: