Nuffnang Ads


Monday, November 15, 2010

sudu lebih besar dari kuah

ok!! tajuk pelik.. memang susah nak paham.. apetah lagi nak memahaminya.. jadi ia memerlukan masa yang lama untuk paham atau korang tak akan paham sampai bila-bila.



kadang2 orang baca kisah dan coretan pada sesuatu artikel.. tak kiralah di blog, status facebook dan sama waklu denganya.. tapi bila ada orang yang lebih pandai mentranslate kan penyampaian org yang menulis itu sudah kire bebal.. 



diingatkan disini.. korang tidak perlulah bersungguh2 mengtokok tambahkan apa yang orang itu tulis.. dan korang tak payahlah memandang terlampau kedepan apa yang orang itu sampaikan.. sampai pening2 kepala sebab yang menulis kadang2 tak sakit kepala pun yang korang punya berfikir sampai tak datang bulan berbulan2 tu kenapa..??

cukuplah ianya hanya sekadang coretan yang korang patut baca dan biarkan begitu saja.. tak payahla nak simpan dalam kepala otak memikirkan nya sampai tumbuh habis jerawat2 dimuka.. tak ker menyusahkan name nyer tu.. kalau si penulis memberi tips atau nasihat tak per la gak yang korang nak simpan dalam kepala otak tu.. 

maka istilah "sudu lebih besar dari kuah" tu amat sesuai buat masa ini.. dan istilah ini belum lagi digunakan oleh encik karam singh walia dalam mana2 siri jelajahan beliau.

* "rumah terbakar nampak api.. hati terbakar siapa yang tahu"


* ini hanyalah luahan perasaan.. sesiapa yang rasa nak tumbuh jerawat silalah.. saya ada jual krim kasi kecut jerawat!

6 comments:

Qistina said...

hahahahaha dan2 pomot barang :p

Anonymous said...

nak krim pelangsing!!! -ye..memang takde kene ngene~

Rosie Posie said...

=)) kwang kwang kwang.... aku cam tahu jek sape.. =)) yg pasti bukan aku.. sebab aku malas nak pk =)) weh..apesal ko tak cakap ko ada krim kecut jerawat?? mengong! =))

kenshiro said...

hahaha tidak usah dipikirkan eila oit.. kang tumbuh plak jerawat... hahha

kenshiro said...

=)) pomot meh..?/ mau cakap.. jgn malu2..

Rosie Posie said...

bak kata katram singh walia ...
jangan bermain ngan api..nanti masuk api neraka.. =)) =)) ada kene mengena tak? =))