Nuffnang Ads

Sunday, December 5, 2010

bila awal muharram hanya macam sambut hari minggu..


assalamulaikum wbt.. salam diberi sila la jawab.. haih..!! aku baru taw yang besok awal muharram.. korang taw tak itu apa itu awal muharram..?? tahun baru bagi kelender islam..?? benarkah..?? sumpah!! aku hampir tak mengetahuinya..


peringatan pada semua.. jangan jadi macam saya.. saya terukk... lebih baik mengaku dari pada berpura2 tak taw.. hahaha... bila dengar di TV dan Radio sungguh semangat mereka memperkatakan tetang besok adalah cuti umum..mau tak melompat!! tapi adakah dalam fikiran kita semua sudah tercalit yang bila tiba sesuatu hari kebesaran itu hanya difikirkan ialah cuti!! tapi tidak tahu akan apa makna dan maksud sebenar hari yang membolehkan mereka cuti..??


semoga kita tidak lupa dan alpha akan semua itu.. sebab kita yang bakal mengajar anak2 dan waris2 kita pada masa akan datang.. 

sekarang dah boleh tahu akan apa itu awal muharram.. jadi kena ada azam baru jugak kah..?? sebab tak sampai sebulan lagi satu lagi tahun baru akan menjelma.. so..?? dalam masa dua bulan nie korang kena ada 2 azam kah..?? tak payah lah bersungguh mak enon.. buatlah apa yang termampu dan bersyukur untuk meneruskan hidup dan menghadapi rintangan hidup yang mendatang.. supaya kita tidak leka akan keseronokan didunia..


akhir kata.. semoga kita semua dapat menghayati apa yang akan belaku esok.. paling tidak pun tgk jerk la live sambutan awal muharram yang dipertontonkan RTM..

2 comments:

Marina Monroe said...

Selamat Menyambut Muharram..
Moga tahun2 berikutnya dlm peliharaan Allah..Amin

kenshiro said...

amin.. :D