Nuffnang Ads

Friday, December 3, 2010

petrol, diesel, gas dan gula dikurangkan mulai esok.. petanda pilihanraya makin dekat..


Mulai esok kadar minyak kereta sama ada yang pakai RON 95 atau diesel akan menikmati penurunan harga oleh kerajaan.. Gas asli cecair ( LPG ) jugak akan diturunkan.. gula pon!!



wah! semua turun nie.. rokok tak mau turun kah..??

Kerajaan hari ini mengumumkan pengurangan subsidi sebanyak lima sen bagi setiap liter petrol RON 95 dan diesel, lima sen setiap kg bagi Gas Asli Cecair (LPG) dan 20 sen satu kg bagi gula berkuatkuasa esok.

 banyak tak..??


Berikutan pengurangan subsidi itu, harga petrol RON95 ialah RM1.90 seliter, diesel RM1.80 seliter, LPG RM1.90 satu kg dan gula RM2.10 satu kg.




 Menurut pakar ekonomi yang bernama kenshiro.. kebarangkalian untuk belakunya pilihanraya pada saat-saat kerajaan menghadiahkan penurunan cukai selalu terjadi.. jadi kes sebegini tak der lah terkejut beruk sgt sebab bukan turun banyak pon.. celah gigi jerk pun..



walau pun sikit kalau beli banyak.. untung gak kalo dikirakan.. tapi sampai bila la agak nya harga baru ini akan berkekalan erk..?? sama-sama lah kita tunggu.. apa pun yang pasti.. lepas pilihanraya harga boleh naik balik.. tu kire tektik org politik.. kasi umpan besar2 dulu.. dah menang baru hantam balik hehe...



munkin akan ada lagi berita gembira untuk rakyat Malaysia dalam masa yang terdekat nie.. so.. sama-sama lah kita nantikan..

No comments: