Nuffnang Ads


Wednesday, December 1, 2010

sape host World Cup 2018..?



Tinggal beberapa hari jerk lagi.. pengundian untuk memilih negara mana yang layak untuk menganjurkan kejohanan akhir bola sepak piala dunia.. acara suka paling diminati di muka bumi ini akan terjawab.

negara manakah pilihan korang untuk world cup 2018..??

calon-calonya ialah :-



Russia 

Negara yang belum pernah menganjurkan acara terbesar ini telah menyediakan kelengkapan dan budget yang besar untuk menarik pengundi untuk membawa trofi emas world cup ke russia



England

Negara yang popular dengan Liga bola sepak tempatan mereka ini memang pernah menganjurkan kejohanan piala dunia tapi dah 40 tahun berlalu.. sudah pasti mereka inginkan kejohanan alaf baru di bumi mereka.. harus diingat England memiliki kelengkapan stadium bola sepak terbaik didunia!!



Spain / Portugal

Mengambil kesempatan penganjuran dua negara asia Korean dan Jepun pada tahun 2002 spain dan portugal juga ingin melakukanya. Spain yang juga juara terbaru piala dunia sudah pasti tidak sabar untuk menjadi tuan rumah kepada kejohanan yang mereka menangi di bumi Afrika.



Holland / Belgium

Dua buah negara eropah lagi yang tidak kurang hebatnya.. dengan belanda sebagai finalis 2010.. tapi keadaan ekonomi mereka munkin membataskan pengundi utk memilih mereka.


Pilihan aku sudah pasti England !!! korang plak ..??

2 comments:

Rina Rossoneri said...

xkisah lah mana2..

rozaini said...

ala mesia xde ke? wkakakakakakaaaaaaaaaaaa