Nuffnang Ads


Wednesday, January 5, 2011

Cerita disebalik telefon bimbit & komputer riba

Marilah baca fakta-fakta menarik pasal angka dan dua habiat keperluan manusia hari ini seperti telefon bimbit dan kamputer riba atau lebih mesra dipanggil sebagai hanset dan laptop.. semoga kita dapat mengetahui akan bertapa ramai dan banyaknya mereka di muka bumi ini.



29 Juta unit.. jumlah henset yang terdapat di Malaysia ketika ini.. tidak termasuk yang masih belum dijual!!


12,000 jumlah unit laptop hilang setiap minggu di seluruh lapangan terbang di Amerika Syarikat!! ko bayangkan kalo sebulan.. kalau setahun..?? pergh!

 
* nampak gilo tak..?

USD 1 Juta harga laptop paling mahal pernah dihasilkan oleh syarikat Luvagilo.. gilo sungguh!

Penduduk London paling tak reti simpan barang.. dipercayai 4,973 bijik laptop dan 63,135 bijik henset ditinggalkan dalam teksi sepanjang tahun 2001..!!


Telefon bimbit pertama kalinya wujud setelah ianya dihasilkan oleh encik martin cooper dari syarikat Motorolla.. dan panggilan pertamanya mengunakan telefon bimbit pada tahun 1973.. cuba bayangkan berapa kilo berat henset pada zaman tu..


Taman tema Disneyland dipercayai dapat mengumpul 300 gajet seperti henset, ipod dan laptop setiap minggu.. kesemuanya pasal tercicir..!!

Komputer mudah alih pertama dihasilkan pada tahun 1983...

112 adalah talian kecemasan yang korang boleh dail dimana saja korang berada dalam plenet nie.. walaupun tak der kredit.. tapi 122 adalah no untuk tambah nilai prepaid hotlink..



2 comments:

Shaofie said...

jemput join segmen. mudah je.. hehe

http://shaofie.blogspot.com/2011/01/segmen-blog-aku-bukan-privasi-lagi-jom.html

kenshiro said...

ok.. sudah join... hehe