Nuffnang Ads

Monday, January 3, 2011

Karam Singh Walia Minum Arak.. Melayu Yang Mabuk...



Kecoh satu Malaysia bila wartawan popular dari sebuah stesen Tv hina melayu 2,3 hari lepas.. hari ini sudah keluar itu nama.. Karam Singh Walia adalah orangnya.. seorang wartawan yang memang menjadi pujaan orang melayu di dalam masalah yang melibatkan alam sekitar dan masalah rakyat.


Tiba-tiba pulak nama beliau di petik pasal kes hina bangsa melayu.. dan setelah dilihat pada video yang diedarkan di youtube.. aku rasa yang salah seorang tapi yang mengikutnya ramai.. bak kata perpatah.. " kereta excident sebijik.. yang jem sepanjang jalan" nie bukan karam singh punya perpatah.. tapi aku punya perpatah... korang yang belum tengok video berkenaan sila tengok dan aku rasa dan percaya korang boleh nilai sendiri tahap jati diri orang melayu dan kesusilaan kita di negara kita.. bukan negara orang lain.


Aku nak tabik gak kat Karam nie.. walaupun dia mabuk tapi dia boleh kawal emosi dan perasaan dia.. siap boleh mintak maaf bagai.. cuba kalo tengok anak melayu yang mabuk kat pub-pub n disko.. sumpah perangai cam ape lagi tah.. 

Kenapa kita perlu perbesarkan isu ini.. 

Cuba kita fikir balik.. melayu yang bergaduh sesama sendiri.. bermaki hamun.. berpuak-puak tu kadang-kadang lagi teruk.. jadi lah rakyat Malaysia yang berpegang prinsip rukun negara..



Jangan sebab "tajuk 2,3 kerat.. jadi karangan sampai 300 patah perkataan" - satu lagi peribahasa dari aku.. hahahaa... aku harap kes ini dapat diselesaikan dengan cara yang baik.. tak payah lah perbesar sampai jadi isu negara.. wat malu kat bangsa lain jerk..










3 comments:

FatinSyahirah said...

tu la pasal.. nak marah pulak yang lebih-lebih.

kenshiro said...

taw tak per.. kesian pada si mambuk hehee...

armouris said...

lagi info tentang arak di SIHAT SELALU - Ketagihan Arak