Nuffnang Ads

Friday, January 14, 2011

Komen disebalik gelanggang raja lawak minggu ke 2




Semalam berakhirnya aksi lawak kumpulan Bobo di pentas Raja Lawak.. dan aku boleh cakap yang mereka antara yang sememangnya layak keluar tapi sebenarnya ada lagi yang lebih layak keluar.. tapi apakan daya.. semuanya terletak ditangan pengundi. 

Dalam pentas minggu ke 2.. aku rasa yang paling lawak adalah pantun David Teoh.. pasal Buah Cempelak!! aku pun gelak sampai habis kusyen melambung sampai ke dapur.. tipu!! jatuh ke bawah.. bukan kusyen jerk jatuh.. siaran langsung pun sampai tergendala sampai 10 minit dek Buah Cempelak!! 

Komen..?? tiba la masa aku plak kritik!!




balas_profil_pic.jpg

Kumpulan Balas 

 Persembahan mereka pada minggu nie suam-suam kuku jerk.. tapi diorang nie ader cara yang tersendiri.. dan aku leh terima la cara cakap orang mat salleh dari setapak diaorang nie.

BOBO

Kumpulan BoBo - OUT -
 
Lawak kumpulan Bobo minggu nie pun suam-suam kuku jerk.. aksi lucah diaorang nie memakan diri.. so skang boleh la sambung merempit sampai hujung nyawa.. terasa lagi..??

EPPY

EPY

Persembahan Epy minggu nie agak kurang berbanding minggu lepas.. cerita yang agak panjang dan boleh cakap bosan pun ader gak la.. treadmark angkat kening tu orang syok!!

KAMI

Kumpulan KAMI

Susah mau cerita kalo ader satu group jerk pempuan.. sumpah langsung tak lawak dan tak paham!!

KOPIO

Kumpulan KopiO

Satu lagu kumpulan yang aku rasa memang tak lawak minggu nie.. dan aku pun beranggapan yang diorang nie tak punya ciri-ciri pelawak.. kalo kasi watak farid kamil aku rasa sesuai..


LEMAN

Leman

Aaa.. Leman punya cerita minggu nie memang terbaek dari Ladang getah!! boleh buat orang gelak kejap2 pastu mati terus.. memang terbaek!! tak sabar nak tunggu next week punya leman..!!!

R2

Kumpulan R2

Kalau minggu lepas lawak kurang lebat.. tapi minggu nie diaorang hebat~! dan terbaek..

TBO

Kumpulan TBO

Walaupun tajuk minggu nie bebas jadi TBO telah menghasilkan satu lawak yang terbabas dari landasan raja lawak.. tengok diorang punya persembahan tak ubah macam sitcom senario yang ulang2 kat Tv3 tu jerk.. nak gelak pun tak sampai hati..

PUKAW

Kum. PUKAW

Tak taw la aku kat mana yang boleh dikatakan lawak pada kumpulan ini.. myb pada si pendek saja.. kalau tak der si pendek nampaknya tak lama la korang dalam tu..


NAZMI

 Nazmi

Nazmi punya cerita minggu nie makin Dasyattt!!! memang Dasyatt!!! dia nie kalo jadi pakar motivasi memang aku puja sampai mati nie!!!

MAN

MAN

Lawak yang agak biase disampaikan tapi ader orang gelak. gaya eric leong tu kalo tiap2 minggu ada aku rasa orang akan bosan dikemudian hari.


LUCKY

Kumpulan Lucky

Kumpulan Lucky nampak kurang lucky pada minggu nie.. adegan perang macam gie buat lawatan sambil belajar tu nampak sangat tak kena.. tapi ader unsur2 lucah gak pada persembahan diorang nie.. jaga-jaga lah.. takut minggu depan korang plak kena tendang..



Ok.. aku tak sabar tunggu minggu depan punya pentas!! tapi dengar citer pak nil sentap pasal zizan permainkan nama ayah pak nil.. wow.. tiap2 tahun ada yang panas kat Gelanggang Raja Lawak nie.. dah macam gelanggang gaduh pun ader dah nie..

 

3 comments:

Askrie Hishamuddin said...

sedih. tak dpt tengok raja lawak live sbb kt umah sewa takde astro. terpaksalah tunggu ada orang donlod kt youtube nanti :)

i follow you :)

kenshiro said...

tak lama tu.. esok lusa dah boleh tgk kat youtube.. hehehe... kalo berkesempatan nanti aku up kan..

rozaini said...

leman terbaek dari ladang pisang lah!!