Nuffnang Ads

Thursday, February 10, 2011

Bila tok imam sebut pasal Valentine's Day

Valentine's Day

OMG!! OMG!! Oh Menarik Gila~!! bila tok imam dok cerita pasal hari kekasih yang bakal tiba beberapa hari jerk lagi.. tajuk Kutbah Jumaat hari nie.. haramnya menyambut hari kekasih.. memang kena pada waktu dan ketika ramai pasangan bersiap sedia untuk menyambut hari kekasih 2,3 hari jerk lagi.. 14 Febuari kan..?? <-- tanya macam tak taw jerk kot!! memang ah..

http://blogamole.tr3s.com/wp-content/uploads/2009/02/cupid-valentines-day_small.jpg

Tok imam pun dok kasi penerangan akan kisah silam berlakunya hari kekasih nie.. memang aku dapat tangkap muat masuk dalam kepala siap2 dah.. Hari kekasih atau lebih romantik disebut valentine day disambut setiap 14 febuari setiap tahun.. pokoknya hari kekasih ini lebih kita ingati sebagai hari untuk menghargai kekasih.. sebenarnya tak pon...

Valentine adalah nama yang diambil sempena seorang paderi yang sedang menjalani hukuman dipenjara.. beliau merupakan paderi yang sangat setia pada jesus sehinggakan didalam penjara pun disempat mempengaruhi beberapa orang banduan supaya memeluk agama kristian.. dalam dok bosan-bosan duduk dalam penjara tu si Valentine nie minat plak kat seorang awek nie.. awek nie plak anak kepada salah seorang pengawal yang berkawal di penjara.. kenapa anak seorang pengawal boleh kenal orang dalam penjara..?? konpius aku!! 

Percintaan mereka berakhir bila si Valentine dijatuhi hukuman mati.. sebangai tanda kasih si lelaki kepada si awek anak pengawal penjara tadi si mamat telah menulis sepucuk surat pada 14 febuari sebelum hukuman mati dijatuhkan.. dan bermula dari itu semua manusia-manusia dimuka bumi ini menyambut hari kekasih pada 14 Feb... 

http://girlsguideto.com/files/opt-valentines-day-candy-h.jpg

Cerita dalam penjara pun orang leh kenang sampai zaman berzaman.. pelik betul aku... dah2.. dengan ini saya menyeru pada pasangan-pasangan diluar sana supaya tidak sesekali terjebak dalam acara atau pun sebarang aktivi yang berkaitan hari kekasih.. ingatlah bahawa kita beragam islam.. ingatlah kita punya maruah... ingatlah yang kita masih ada ibu bapa.. ingatlah yang Allah itu sentiasa ada dimana-mana...

Salam Maulidulrasul untuk semua... Allah lebih sayangkan umat yang ingatkan nabinya dari dok ingat akan kekasih yang bukan mahramnya... :D


5 comments:

LORD ZARA 札拉 said...

anak murid aku sebut Valentine, Valentine.

Bila aku cakap 15 Feb cuti, dia dok terpinga2, padahal tu Maulidur Rasul.

=__=

Sekamar Rindu said...

salam...

suka baca entri ni..

Mr.NS said...

good entry bro..

kenshiro said...

hehe sebagai cikgu anda adalah petunjuk segala permulaan baik murid2.. go zara!!

kenshiro said...

thanks sekamar rindu n Mr NS...