Nuffnang Ads


Wednesday, March 16, 2011

Bila Cinta Monyet benar-benar wujud.. kau nak cakap apa..??

http://www.myconfinedspace.com/wp-content/uploads/2006/10/Evil_Monkey_301.0.gif

Haa nak cakap apa..?? ngaga la mulut luas2 sampai masuk dek gagak yang berak tak tentu tempat tu.. Cinta Monyet sering kali dikaitkan dengan percintaan zaman kanak-kanak atau dikala dibangku sekolah.. ia umpama permulaan bagi kita semua untuk rasa akan nikmat bercinta dan berkasih sayang.

Tapi agak malang.. kebanyakan cinta monyet yang dialami oleh manusia tak semuanya berakhir di alam perkahwinan sebab tula di gelar Cinta Monyet!! dah..!! sekarang aku nak cerita pasal Monyet bukan manusia..

Sainstis Karen Parker di Stanford University hari ini telah menemui hormon cinta pada monyet!! hormon yang digelar oksitosin adalah hormon cinta kerana hormon berkenaan dapat mengatur organ persenyawaan dan perilaku sosial monyet..!! ala macam naluri kasih sayang gitu..

Hormon berkenaan sebenarnya terdapat pada semua jenis binatang.. tetapi hormon pada monyet agak berlainan.. gen yang menghasilkan hormon monyet itu adalah berlainan dengan haiwan-haiwan lain dibumi. Hasil kajian hormon cinta monyet ini telah diterbitkan di Biology Letters.

http://files.myopera.com/Tamil/albums/203332/Monkey%2001.jpg

* so.. lain kali jangan main petik jerk tak tentu pasal.. Monyet yang tak bersalah menjadi mangsa..


No comments: