Nuffnang Ads


Thursday, March 31, 2011

Cakap senang.. buat tengok!!

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiCRPBTKhP1IWxMRFwFR_CtHv_CdmjBWBmhus5LTtOWP8yaUMEqZTvqK4UoUdsnTnenH3YZblqngMsBlUoDVkVfJfws_HjDdyeExOk4O4Z5Iho8Cj0yJbFy-OIoHEipDDwilXQRka039WU/s200/003r053P7Va.jpg

Cakap senang.. buat tengok!! ini yang sering kita alami.. dengar cerita dari orang atau yang keluar dari mulut seseorang memang sedap tak terkata.. cuba lakukan.. belum tentu berkata apa-apa.. itu yang hendak dikatakan..

http://www.aydinlaroto.com/images/mekanik.jpg

Kadang-kadang kita boleh lihat dengan mata benda alah yang kita nak buat tu senang gila.. pendek kata.. petik jari pun boleh.. itu pendek yang kata.. panjang tak kata apa-apa lagi.. contohnya : tengok orang repair kereta.. nampak senang jerk kot.. putar skru 2,3 bijik enjin dah leh tanggal.. setengah jam dan beberapa jam pastu pasang balik.. senang gila!! pastu bayar.. time bayar memang kita terpikir.. asal mahal..?? keje senang pun cas mahal-mahal kew..?? itu lah cakap senang.. buat tengok!!

http://asmaliana.com/blog/wp-content/uploads/2008/09/bigapledonut.jpg

Contoh lagi : beli donut Big Apple.. sebijik RM 2.20!! ape!! tepung ngan yis hias cantek2 ngan jem pun RM 2 sebijik kew..?? cakap memang senang.. nak buat donut yang lembut sampai rasa sampai sendawa berbau donut ingat senang..?? cuba la buat kalau terer.. belum tentu boleh.. walaupun ko dok usha mamat Big Apple tu menguli tepung macam menguli tepung cakoi jerk..

Fendek kata.. kita tak boleh ambil mudah apa saja orang buat.. walaupun nampak senang.. tapi jangan difikir benda yang senang itu mudah untuk dilakukan.. jadi jangan la marah mak korang bila mak korang masak tak sedap.. sebab belum tentu korang dapat masak sebijik macam mak korang masak.. melainkan korang memang tukang masak berkelulusan master dari mana-mana universiti masakan!.

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjQFROi1Fl4FdlhnDRIvMdxb3hAKS059GJ3MVWouxE_LyihLDnjeHrqhKCj8PDVXib_IspyLope1UItCB1fhfoLZzgpRk_jlKTTnkCPYuVnIwVN8NAmG5pDdTNAVVFnCCIipFpK90i-Cic/s400/masak.jpg

Tapi bolehkah kita atasi masalah cakap senang.. memang senang nie..?? boleh kot.. apa guna tenaga kalau tak usaha.. apa guna akal kalau tak nak belajar.. semuanya ada untuk kita.. cuma malas ngan rajin jerk yang menentukanya.. 


3 comments:

En. Kasut said...

anyway... entry anda cool.. suka baca... follow anda ya.. tak rugi follow...

Meera Aziz said...

setuju! ingat senang jadik mak, buat tengok!!! hehehe

http://amirabdaziz.blogspot.com

kenshiro said...

haha thanks kawan!!!