Nuffnang Ads

Friday, March 18, 2011

Jepun Dulu.. Jepun Hari Ini...

http://www.iconeasy.com/icon/png/Flag/Flag/Japan%20Flag.png

Salam Semua.. semua orang sedang hebat cerita pasal Jepun.. Jepun punya gempa bumi.. semua blog pun macam kena gempa bumi.. seketul-seketul update pasal bencana di Jepun.. aku pun nak update pasal Jepun gak lah!!!  

Tapi aku tak nak lah cerita pasal bencana di Jepun.. sebab aku memang kagum gile kat Negara Matahari terbit nie sebagai sebuah negara yang sangat best dan hebat!! Kisah dulu dan kini Jepun sangat jauh bezanya kalau kita semua belajar sejarah.. sungguh tak tipu la kalau korang dapat A sejarah memang korang terer.. macam mana Jepun meyeludup masuk ke tanah melayu dulu sampai rakyat negara kita makan ubi kayu jerk.. dah la makan ubi kayu.. tak kasi dengar radio plak tu.. kejam kot!! 

http://1.bp.blogspot.com/_vlImlT32iGM/TPeo0pMsu7I/AAAAAAAAAbo/s07M9wjAYM0/s1600/b.jpg

Tu belum lagi cerita pasal tentera diorang yang seronok merogol gadis-gadis melayu berkemban dikala membasuh kain di dalam sungai lagi.. oh jeles!! eh silap.. oh kejam!! beberapa hari jerk diambil oleh tentera Jepun untuk menakluk sebahagian besar Tanah melayu pada masa itu di sokong kuat oleh lahabau-lahabau melayu yang berpaling tadah! sampai sanggup tunduk pada tentera Jepun ni.. nasib baik ader Left. Adnan.. 

Itu lah sejarah... yang aku ingat.. munkin adalah lagi banyak cerita jahat tentera Jepun yang aku tak dapat sampaikan.. tapi kenapa sekarang aku sanjung plak negara yang pernah nak rosakan negara aku nie..?? sewel..? oh tak la.. jangan fikir aku tak patriotik okeh.. sebagai anak askar sudah mesti aku punya dendam terhadap komunis yang masuk ke Tanah Melayu.. hahaha konon!! 

Kekaguman aku bila melihat akan displin rakyat Jepun yang munkin tidak ada pada rakyat negara lain.. kepatuhan mereka pada ketua.. dan orang tua sangat membanggakan.. Jepun pernah bermain dikancah perah yang sangat dasyat dahulu.. pengeboman Amerika Syarikat keatas Jepun di Hiroshima sangat mengingatkan dunia tentang bertapa bahaya dan dasyatnya Bom Atom tu.. Hiroshima Musnah sama sekali menjadi padang jarak padang terkukur bak kata perpatah melayu.. tapi dengan semangat rakyat Jepun.. diorang bangkit dan kembali maju menerajui teknologi dan ekonomi didunia..

http://www.stuartwildeblog.com/storage/TAJ1268.jpg?__SQUARESPACE_CACHEVERSION=1246996253222

Tun Dr Mahathir sangat teruja membangkitkan dasar pandang ke timur.. supaya kita semua mencontohi rakyat Jepun bekerja.. ingat Tun saje-saje kew wujudkan dasar tu.. sedangkan Tun sendiri bekerja keras dikala saat Negara kita mencapai kemerdekaan..  sekarang lihat saja teknologi yang ada pada Jepun yang akan buat korang lupakan Ultraman dan Maria Ozawa.. 

http://2.bp.blogspot.com/_iybA1Wma_hQ/SyyDJ9o461I/AAAAAAAAAr0/CYLSKk8IXQc/s320/doraemons.jpg

Kita lebih sukakan Honda dari Proton buatan sendiri.. Kita gemarkan Doremon dari menonton Usop Santorian.. Kita dok puji wanita Jepun comel dan cantik dari gadis melayu comel lotey.. ahaks!! semuanya dari Jepun.. Mee segera yang menjadi rutin harian si bujang tak berduit juga berasal dari Jepun.. PSP yang kita main bagai nak mati.. tapi tak mati-mati hasil; gabungan sony dari Jepun.. oh banyak kan..??

http://www.slipperybrick.com/wp-content/uploads/2006/11/playstation-3-japan.jpg

Displin nya rakyat Jepun bukan kepalang.. Sampah sarap di jalan raya usah nak cerita.. tabiat diorang lepas makan kemas meja boleh dilihat sehingga di Restoran makanan segera.. semangat mereka juga sangat lah hebat..

Agak-agak Rakyat Malaysia leh jadi tak mcam rakyat Jepun..??


4 comments:

azuha rahimi said...

awek ak org jepom...sila jelez..haha

mr vampire said...

haha...perfhh..dasat meh gaya ulasan..

kenshiro said...

owh awek aku ayumi hamasaki.. haaa lagi cute nak mampos.. hahaha...

kenshiro said...

vampire ader gaya ganti hj hasbullah awang tak..?? hahahaha...