Nuffnang Ads


Friday, March 11, 2011

Malapetaka melanda bumi menjelang 19 Mac..??

http://www.geography4kids.com/extras/dtop_space/moonearth_580.jpg


Assalamualaikum Semua.. hebat mata aku malam ini walaupun dah pukul 1 pagi tinggal beberapa jam lagi ayam akan berkokok mata aku masih segar bak ikan cencaru yang baru dinaikan oleh nelayan. tengok lah bahasa aku malam nie tak terasa macho kew..?? ( macam siot ade la )

Kita lupa atau buat-buat lupa.. sedar dan terhantuk dengan bencana alam yang makin rancak terjadi pada bumi pada masa ini.. siri gempa bumi melanda bumi tahun ini sangat dasyat adakah ia petanda dunia akan kiamat..?? hanya Allah yang tahu.. tapi kita semua sudah boleh rasa takut atas apa yang berlaku kini.

http://wattsupwiththat.files.wordpress.com/2011/03/tsunami_japan-3-11-11.jpg?w=479&h=347

19 Mac..?? bukan tarikh Facebook akan ditutup tapi itu adalah tarikh dimana posisi Bulan akan berada paling hampir dengan Bumi. Menurut NASA atau lebih hensem dipanggil Agensi Angkasa Lepas Amerika Syarikat kedudukan Bulan dan Bumi hanya akan dipisahkan 356 577 Kilometer jerk.. dan jarak berkenaan adalah yang paling hampir dengan Plenet Bumi yang pernah direkodkan..!!

http://static2.businessinsider.com/image/4d79e64bcadcbbad07510000/tsunami-japan-picture.jpg

Apa kesan yang bakal berlaku..?? apa bila Bulan berada paling hampir dengan Bumi.. keadaan graviti Bumi akan jadi tidak stabil keadaan ini akan berlakunya Gempa Bumi, Taufan dan Letusan Gunung Berapi yang kita tidak ketahui kebenaranya.. Hanya ahli yang kaji bumi dan bulan jer tahu akan kebenaranya.. 

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgz5H1CNFp8Cl5KQ7Nruj5tv_nAFChhaDsuTht1kfdOBEFsXRIxkvdVd4K8Hb0HB26ybxCiqhxXWCpCJxUpnWODT8F6bCybBMWwoEvTBYDu5h5jS4AFCDyHsQGp6FrcY6TbGU4JdppawBjo/s320/katrina_palms_day+2.jpg

Kali terakhir kedudukan Bulan berada paling hampir dengan Bumi ialah pada tahun 1994 dimana pada tahun itu suhu beberapa buah negara didunia berada dalam keadaan yang sangat tinggi. manakala  pada penghujung tahun 2005 menyaksikan Taufan Katrina melanda Amerika Syarikat juga kesan dari apa yang terjadi bila Bulan dan Bumi berada pada jarak yang dekat.. Taufan Katrina mengakibatkan hampir 80 ribu orang maut.. dan sebahagian negeri New Orleans musnah sama sekali.

Semoga kita sedar akan apa yang terjadi.. jangan jadi katak dibawah tempurung sahaja.. Allah sentiasa memberi petunjuk kepada umatnya..  kematian berjuta-juta ikan sardin di Amerika Syarikat minggu ini adalah satu petanda.. bila burung layang-layang terbang dengan riuh di persisir pantai Jepun semalam juga satu petanda hari ini.. 

Meramal bukan untuk kasi takut.. tapi untuk bersedia.. selamat beramal...:D




No comments: