Nuffnang Ads

Thursday, April 14, 2011

Kalau terasa diri tu bagus sangat.. sila la cermin diri tu dulu...

http://1.bp.blogspot.com/_MAtObiL8pHY/TU9wmFRALfI/AAAAAAAAACc/VLoPzIVk6BA/s1600/busy-body.gif

Luahan rasa tidak puasa hati ini ditujukan kepada makhluk tuhan yang sibuk dok jaga tepi kain mahupun keperibadian orang lain.. diri sendiri tu dah cukup bagus sangat kah sampai nak kena jaga hidup orang lain..?? perlu kew ambil tahu hal orang lain sedangkan diri sendiri terkontang kanting..??

Kita boleh ambil kisah pada hal orang lain.. tapi berpada-pada.. jangan sampai hal peribadi orang pun sodok nak tahu jugak.. mana life orang itu kalau semua kau nak tahu..?? kalau dok sibuk tahu akan hal orang lain tapi pada masa yang sama diri sendiri lebih teruk baik tak payah.. ibarat menopeng muka syaitan jerk.

Semua orang punya kelemahan sendiri yang tidak perlu kita tundukan dan malukan sebegitu.. setiap orang punya hak masing-masing untur aturkan hidup diorang.. tak usah tunjuk bagus depan orang sedangkan belakang orang kita lebih teruk dari lembu.!!

Apa faedahnya jika kita dok sibuk jaga perihal orang lain..?/ apa untungnya..??


2 comments:

::Budak Degil:: said...

manusia ni ade berbagai2..tu lah karenah yg trpakse hadap tiap2 hari..huhu

cik anna said...

xsuka org mcm ni..kutuk 0rg lain mmg sakanlah..tp xsdr diri tu mcm mane..hmmmm