Nuffnang Ads


Tuesday, August 2, 2011

Bazar Ramadhan PKNS Shah Alam.. Karipap Dinosour..!!




Hari ini aku nak cerita pasal Bazar Ramadhan yang paling ramai awek di Shah Alam.. iaitu Bazar Ramadhan Komplek PKNS Shah Alam.. memang nisbah awek dengan juadah yang ada tu same banyak.. aku pun heran hahaha.. munkin disebabkan persekitaranya terletak di antara dua buah shopping  komplek yang sudah tentunya kebanyakan promoter disitu perempuan!



Nampak jerk sunyi sebab baru pukul 4.. cuba pukul 5 umak aih!! 

Tu belum masuk student2 cute uitm dan unisel yang membeli belah lagi.. banyak hoi!! lupakan pasal manusia itu.. jom cerita pasal makanan.. o yaa.. memang banyak!! macam-macam ada.. dari Nasi Kerabu sampailah ke Murtabak terbaik dari reban pon ada..




Karipap Dinosour : memang besar satu pinggan besarnya.. isinya pulak pelbagai serba mak nenek ada dalam tu.. sayuran dan telur rebus sebijik!! harga RM 3 sebijik.. jadi peminat karipap haruslah try.. 




Kambing Golek!! tak perlu terjah hotel atau restoran hebat2 untuk menyaksikan Kambing Bergolek.. disini rileks jerk dia golek tepi jalan..



 Setiap Bazar mesti ada Kuih Sampan a.k.a Tepung Pelita




Aku dah try Tepung Pelita kat sini.. terbaek ok... lemak berkrim disukai saya..!! 5pcs RM 2 harga standard persatuan peniaga kuih tepung pelita selangor.





Ada 2,3 orang jual Murtabak.. tapi hanya Murtabak Kota Anggerik nie jerk yang menjadi tumpuan.. yang beratur punya panjang nak menunggu..




Pandangan kuali Murtabak dari jarak 100 Meter.. kepala budak nie dalam 3 Meter dari tangan aku nak luku pala dia...




 Tukang Masak Murtabak pun tak kurang ramainya.. siap mengaku tak pose lagi.. syabas!!
Harga sebijik Murtabak ini RM 2.80 nampak mahal.. tapi sedap..




Nampak sibuk.. tapi kecekapan murtabak disiapkan tidak meletihkan org yang beratur..



Ayam Percik pun tidak kurang banyaknya.. sehingga susah nak buat pilihan.. memang ramai yg jual..




Disebabkan ketika ini musim cempedak.. jadi jgn la dianak tirikan goreng cempedak yang best nie..



Lokasi..?? belakang Komplek PKNS Shah Alam bertentangan dengan SACC Mall agak susah mencari parking dikala waktu puncak.. sebab ramai yang lebih rela kereta mereka dicalarkan dari trak dapat beli juadah berbuka.. sebab main ikut suka jerk parking tepi jalan.

2 comments:

MENU said...

menarik..nak pinjam gambar...semlm ronda2 lupa nak bwk henpon...tq

rozaini said...

nak karipap jugak...hantu makcik karipap hahahahaa