Nuffnang Ads

Wednesday, August 3, 2011

Selero Nogori dan Nasi Padang di Amcorp Mall



Semalam aku tak sempat nak terjah Bazar ramadhan.. disebabkan cuaca lembab dek hujan lebat yang menuruni Petaling Jaya.. Kesesakan jalan raya juga penyumbang kepada kekecewaan untuk menerjah Bazar Ramadhan di Petaling Jaya.




Dan lokasi tempat berbuka semalam ialah di Restoran Selero Nogori di Amcorp Mall. kedai nasi padang yang memang punya identiti tersendiri. menarik dan yang lebih penting menyelerakan. Restoran yang terletak di aras 2 Komplek Amcorp Mall ini bukan lah asing bagi peminat nasi padang di sini kerana memang dia satu jerk yang menyediakan masakan minang ala padang yang terbaik dari ladang.




Kedai ini telah dikunjungi oleh crew Rancangan Jalan-jalan Cari makan.. jadi memang kena pada tempatnya.. sedap!!

 

Kedai ini bercirikan Kedai dalam Muzium.. susunan perabot didalamnya sungguh tak lari seperti makan dirumah sendiri.. rencana mengenai kedai ini dalam akhbar banyak di tunjukan pada dinding dalam kedai. ada juga jualan sampingan seperti gelang dan kuih raya..:)




Nie lah juadah berbuka untuk aku semalam.. nampak ramai di atas mejakan.. semuanya pada harga yang berpatutan. RM 30 pun tak sampai.!!



 


 Tu meja sebelah bukan main banyak lagi lauk.. yang dua org berdiri tu lah tuan punya meja.. Datuk Ismail Hudson dan Isterinya.. nampak seperti mereka ingin beredar.. datuk tak suke kerusi tu sebab sakit punggung katanya hahaha...




 Ayam Kampung Berbumbu.. yang paling tip top di sini..




Daging Dendeng kat sini jugak tidak mengecewakan.. 






Sambal Hijau dan Merah bersatu dalam satu piring.. nyummy..!!!





Sambal Sotong juga terbaek disini.. 





 Kelihatan seperti rumah sendiri.. dan rumah sendiri jugak tidak sekemas ini.. hahaha...





Kuih Raya nampak sedap!! kek Lapis sarawak pon ader...




Inilah hasilnya.. tidak meninggalkan kesan walau sedikitpun hahaha... 

Korang kena try!!


No comments: