Nuffnang Ads


Tuesday, January 17, 2012

Disebalik Flashmob dan Perhimpunan haram



Kecoh dengan video Flashmob yang dibuat di KLIA ada saja mulut-mulut yang akan bersuara akan apa yang cuba dilakukan oleh orang lain.. lumrah hidup ini kalau tak mengkritik tak pernah nyer aman dunia nie gamaknya.
ok aku perbandingkan disini antara Flashmob dan Perhimpunan haram yang sering dilakukan di negara kita nie.

Flashmob 






Flashmob adalah perhimpunan secara kebetulan yang munkin dirancang tanpa pengetahuan orang sekeliling, kadang-kadang ia lebih kepada promosi atau menghadirkan suasana ceria atau muhibah disesuatu kawasan. Flashmob di ilhamkan oleh Bill Wasik di Manhattan, New York pada tahun 2003, Flashmob juga terbahagi kepada beberapa jenis iaitu sketsa atau pun secara senyap.. akan tetapi kumpulan yang menganjurkan ini akan cuba menarik seberapa ramai perhatian orang sekeliling untuk turut bersama.


Perhimpunan Haram





Legasi Perhimpunan Haram di Malaysia sememangnya tidak mengecewakan.. kebanyakan dianjurkan oleh puak pembangkang yang menganjurkan perhimpunan ini sebagai tanda protes atau tanda tidak puas hati kepada kerajaan atau sesuatu pekara, akan tetapi tak semua dan memang semua perhimpunan haram akan berakhir dengan aman, malah menyusahkan orang sekeliling lagi ada la... contoh yang kita boleh lihat, Perhimpunan Bersih 2.0 dan Perhimpunan 901 di Mahkamah Jalan Duta.



Dibawah adalah Flashmob yang dilakukan di KLIA minggu lepas.. ternyata keharmonia yang timbul itu asli dan tak perlu untuk kita berlakon untuk puas kan hati orang lain..









Yang nie plak Flashmob yang dilakukan dihadapan Pavilion, KL sempena kehadiran Justin Bieber ke Kuala Lumpur tahun lepas..










No comments: